Presentatietraining wethouders

Bent u net aangesteld als wethouder en wilt u goed voor de dag komen? Of bent u al langer wethouder en wilt u uw media optredens aanzienlijk verbeteren? Het is belangrijk om uw boodschap op de juiste manier aan de juiste doelgroep te vertellen. Hierbij maakt het niet uit of u in een grote of kleine gemeente werkt. Het overbrengen en juist afstemmen van uw boodschap is van groot belang. Castro Communicatie helpt ervaren en minder ervaren politici en bestuurders met media- en presentatietraining.

Mediatraining

Vaak wordt gedacht dat een goed verhaal zichzelf wel weet te verkopen. De realiteit bewijst helaas dat dit vaak niet het geval is. Niet alleen speelt de inhoud een rol, ook de toon is belangrijker dan ooit. Een kleine verspreking kan meteen grote gevolgen hebben. Slecht nieuws gaat sneller rond dan goed nieuws, vooral via sociale media. Daardoor kan een foutje snel grote consequenties hebben.

Een goed verhaal dient afgestemd te worden op de ontvanger: je doelgroep. Elk bedrijf en elke organisatie heeft een andere doelgroep. Castro biedt als communicatiebureau mediatrainingen om je boodschap goed over te brengen in de media. Vele tientallen bestuurders, directieleden en politici zijn je bij Castro al voorgegaan.

Het is belangrijk dat je blijft oefenen. Wist je dat Mark Rutte en Hugo de Jonge ook voor elke coronapersconferentie uitgebreid oefenden?

Met onze mediatrainingen helpen we je om je verhaal op de juiste (positieve) wijze over te brengen.

 

Leer jouw verhaal op effectieve wijze over te brengen

Castro Communicatie bestaat sinds 2019. De oprichters hebben ook voor die tijd al veel ervaring opgedaan met mediatraining en mediabegeleiding. Frits Huffnagel heeft zelf al vele mediaoptredens achter de rug en is wekelijks op tv te zien. Hij heeft geleerd dat je je verhaal niet moeilijker moet maken dan het is. Je raakt dan de aandacht van de ontvanger kwijt of verlegt die naar een aspect waar jouw verhaal niet om draait. Oprichter Stefan de Bruijn geeft al ruim tien jaar mediatrainingen en heeft een journalistieke achtergrond.

Via een mediatraining leren we je waar je de focus op legt en hoe je kritische vragen kunt gebruiken om jouw verhaal juist krachtiger naar voren te brengen. In de meeste gevallen helpt een optimistische insteek om jouw verhaal beter over te brengen. In onze mediatraining geven we je de tools om op effectieve wijze te vertellen wat gehoord dient te worden.

In deze video geven onze oprichters Stefan en Frits je alvast wat tips:

Aan de slag

Omdat elk bedrijf of elke organisatie anders is, geloven wij bij mediatrainingen heel erg in maatwerk. Een mediatraining bij Castro betekent: vooral veel oefenen. Samen gaan we werken aan je boodschap en hoe je die kunt overbrengen. Mediatrainingen worden vaak individueel gevolgd door bestuurders of directieleden. Ook volgen vaak meerdere collega’s de training tegelijk. Wil je meer weten hoe we ook jouw bedrijf of organisatie kunnen helpen met een mediatraining? Neem gerust contact op.

Wij staan voor je klaar!

Bel of mail ons.

Heldere communicatie

Je doelgroep echt bereiken

Castro Communicatie helpt je het juiste verhaal voor mens, merk en maatschappij onder de aandacht te brengen.

Lobby

Lobby met resultaat

Geen dikke lobbystrategieën en geen geouwehoer. Concreet aan de slag, met een heldere boodschap voor politici, bestuurders en ambtenaren.

Citymarketing

Effectieve citymarketing

Elke gemeente of regio heeft een uniek eigen verhaal. Bewoners, ondernemers en bezoekers staan daarbij centraal. Castro zet dat verhaal graag op de kaart.