Communicatie

Mediatraining

Castro biedt mediatrainingen op maat voor directieleden, bestuurders en woordvoerders. Sta goed voorbereid de media te woord.

Slecht nieuws gaat sneller rond dan goed nieuws, vooral via sociale media. In het medialandschap van vandaag de dag kan een klein foutje snel grote consequenties hebben. Een goede voorbereiding is daarom essentieel, zodat je met de juiste boodschap de media te woord staat. Vrijwel alle vragen zijn vooraf te bedenken, dat geldt dus ook voor de antwoorden.

Vanzelfsprekend bestaan er grote verschillen tussen bestuurders, directieleden en woordvoerders op het gebied van ervaring met media en het te woord staan van journalisten. Bij Castro passen we ons aan het niveau en de specifieke wensen aan. We bieden basistrainingen op het gebied van media en presenteren voor zowel individuen als groepen, zowel directieteams. 

Voor directieleden en woordvoerders bieden we ook mediatrainingen volledig op maat, bijvoorbeeld in de aanloop naar een belangrijk mediaoptreden. Verschillende (internationale) bedrijven en organisaties laten hun directeuren trainen voorafgaand aan belangrijke mediaoptredens, zoals landelijke interviews op tv of in dagbladen. Anderen kiezen ervoor dit te doen in de aanloop naar belangrijke momenten, zoals de bekendmaking van (half)jaarcijfers of ander groot nieuws dat naar buiten wordt gebracht.


Leer jouw verhaal op effectieve wijze over te brengen

In onze mediatraining geven we je de handvatten om op effectieve wijze te vertellen wat gehoord dient te worden. Oprichter Stefan de Bruijn geeft al ruim vijftien jaar mediatrainingen en heeft een journalistieke achtergrond. Hij geeft vrijwel wekelijks presentatie- en mediatrainingen. Oprichter Frits Huffnagel heeft zelf al vele mediaoptredens achter de rug en is wekelijks op tv te zien. Hij heeft geleerd dat je je verhaal niet moeilijker moet maken dan het is. Je raakt dan de aandacht van de ontvanger kwijt of verlegt die naar een aspect waar jouw verhaal niet om draait. 


Aan de slag

Een mediatraining bij Castro betekent: intensief, interactief en vooral veel oefenen. Samen gaan we werken aan je boodschap en hoe je die kunt overbrengen. Wil je meer weten hoe we ook jouw bedrijf of organisatie kunnen helpen met een mediatraining? Neem dan contact op.