Citymarketing

Gebiedsmarketing

Staat jouw gebied, stad of regio echt goed op de kaart?

Bij gebiedsmarketing of citymarketing gaat het om de bewoners, bedrijven en bezoekers die het gebied een bepaald karakter geven. Door marketing is elk gebied ook figuurlijk op de kaart te zetten. Of het nu de bedoeling is om toekomstige bewoners voor een nieuwe woonwijk te trekken of retailers voor een winkelcentrum; met ervaren adviseurs gebiedsmarketing helpt Castro Communicatie jouw doelen te bepalen en te behalen.

Bij gebiedsmarketing zijn er altijd meerdere partijen betrokken met elk hun eigen wensen en eisen. Het is daarom belangrijk om draagvlak te creëren en ervoor te zorgen dat er een gezamenlijke aanpak is om de doelen te bereiken. Er zijn binnen dit traject daarom verschillende gesprekken nodig met de betrokkenen, zodat er een goed beeld kan worden gevormd van de positieve punten van een gebied waarin men zich kan vinden. Als gebiedsmarketing adviseur kan Castro daarin faciliteren. We richten ons op een optimistisch verhaal, dat we uitwerken in een uitvoeringsplan. De nadruk ligt daarbij op concreet resultaat. 

Het maken van een heldere aanpak voor je city- of gebiedsmarketing is een (belangrijke) stap. Uiteindelijk staat of valt het succes met de uitvoering. Bij Castro Communicatie hebben we veel ervaring met het uitvoeren van communicatieplannen en -strategieën. En we zijn betrokken geweest bij (de uitvoering van) veel projecten op het gebied van city- en gebiedsmarketing, bijvoorbeeld met de introductie van I amsterdam.

 

Neem gerust contact met ons op als je meer wilt weten over hoe we ook jou kunnen ondersteunen bij de uitvoering van gebieds- en citymarketing.