Citymarketing

Gebiedsmarketing strategie

Staat jouw gebied, stad of regio echt goed op de kaart?

Gebiedsmarketing

Bij gebiedsmarketing of citymarketing gaat het om de bewoners, bedrijven en bezoekers die het gebied een bepaald karakter geven. Door branding is elk gebied ook figuurlijk op de kaart zetten. Of het nu de bedoeling is om toekomstige bewoners voor een nieuwe woonwijk te trekken of retailers voor een winkelcentrum; als adviseur gebiedsmarketing helpt Castro Communicatie jouw doelen te behalen. Het maakt daarbij niet uit of het om een grote stad of gebied gaat of een wijk of bijvoorbeeld een eiland (je kunt ons ook regelmatig in het zonnige deel van ons Koninkrijk als adviseur vinden).

 

Gebiedsmarketing advies

Bij gebiedsmarketing zijn er altijd meerdere partijen betrokken met elk hun eigen wensen en eisen. Het is daarom belangrijk om draagvlak te creƫren en ervoor te zorgen dat er een gezamenlijke aanpak is om de doelen te bereiken. Er zijn binnen dit traject daarom verschillende gesprekken nodig met de betrokkenen, zodat er een goed beeld kan worden gevormd van de positieve punten van een gebied waarin men zich kan vinden. Als gebiedsmarketing adviseur kan Castro daarin faciliteren. Wij hebben veel ervaring met city- en gebiedsmarketing, denk bijvoorbeeld aan I amsterdam. We richten ons op een optimistisch verhaal dat we uitwerken in een uitvoeringsplan. De nadruk ligt daarbij op concreet resultaat. Wij zijn namelijk niet van de dikke rapporten maar van de actie. We helpen je met alle online en/of offline middelen om het gebied op aantrekkelijke wijze te presenteren aan de beoogde doelgroepen.