Masterclass Citymarketing

29 & 30 oktober 2020 – Art Hotel Eindhoven

Hoe zet je een gebied, gemeente of regio echt goed op de kaart? En hoe doe je dat in tijden van corona? Over die vragen gaat de Masterclass Citymarketing.

Schinkelshoek & Verhoog en Castro Communicatie nodigen u van harte uit om samen aan de slag te gaan!

We zullen praktijkvoorbeelden behandelen uit o.a. Eindhoven, Leiden, Twente en Den Haag. De volgende sprekers zullen hun praktijkervaring met u delen:

Kijk hieronder voor meer info of meld u hier aan.

  • De Masterclass Citymarketing wordt georganiseerd door Castro Communicatie en Schinkelshoek & Verhoog
  • De kosten voor het volledig verzorgde tweedaagse programma, inclusief overnachting bij Art Hotel Eindhoven, bedragen 975 euro (exclusief BTW)
  • Bekijk hier het voorlopige programma voor de masterclass
  • Het adres van het hotel is Lichttoren 22 te Eindhoven
  • U kunt zich hier aanmelden

Sprekers

Danny de Vries

Directeur Twentse Ambassades

Hoe pakte Twente de citymarketing op na de vuurwerkramp in Enschede in 2000? drs. Danny de Vries, directeur van de Twentse Ambassades, vertelt er alles over tijdens de Masterclass Citymarketing!

John Jorritsma

Burgemeester van Eindhoven

John Jorritsma heeft ervaring met alle doelgroepen van citymarketing. Geboren in Bolsward werd deze Fries Commissaris van de Koningin in zijn provincie van geboorte. Het grootste deel van zijn loopbaan heeft zich echter afgespeeld in Noord-Brabant, waar hij nu burgemeester van Eindhoven is. Eerder was hij directeur van de Brabantse Ontwikkelingsmaatschappij en als burgemeester is hij voorzitter van Brainport Eindhoven. Jorritsma zal spreken tijdens het diner op donderdagavond en zijn ervaringen opgedaan in Friesland en Noord-Brabant met de deelnemers delen.

Peter Kentie

Directeur Eindhoven365

Peter Kentie is directeur van citymarketing organisatie Eindhoven365. Als geen ander weet hij hoe en waardoor het gelukt is om Eindhoven nationaal en internationaal op de kaart te zetten. Met een uitgekiende en innovatieve merk- en marketingstrategie die door het vakgebied hoog gewaardeerd wordt. Eindhoven365 stimuleert technologie, design en kennis als pijlers van Eindhoven. Niet voor niets organiseren we de Masterclass Citymarketing in Eindhoven. Het advies van Peter: wie kiest wordt gekozen. Peter Kentie zal de geheimen achter het succes van Eindhoven onthullen tijdens de Masterclass Citymarketing.  

Gert-Jan Hospers

Hoogleraar geografie en expert citymarketing

Prof. dr. Gert-Jan Hospers is bijzonder hoogleraar aan de Radboud Universiteit in Nijmegen en economisch geograaf aan de Universiteit Twente. Gert-Jan is een expert op het gebied van stedelijke en regionale ontwikkeling. Hij schreef verschillende boeken, waaronder ‘Er gaat niets boven citymarketing’, ‘Visies op de stad’ en ‘Slimme streken: de kracht van het platteland’. Hij zal zich tijdens de Masterclass met name richten op de belangrijkste doelgroep van citymarketing: de bewoners.

Tjeerd van Bekkum

CEO Leeuwarden-Fryslân 2018 Culturele Hoofdstad van Europa

In 2018 was Leeuwarden de Culturele Hoofdstad van Europa. De opening werd verricht door Koning Willem-Alexander en Koningin Maxima. In Leeuwarden en Friesland waren dat jaar 250 culturele evenementen van professionals, aangevuld met honderden amateurs. De aanloop verliep verre van vlekkeloos. Pas toen Tjeerd van Bekkum aan het roer kwam te staan werd de juiste koers gevaren. Hij zal vertellen hoe hij van Leeuwarden-Fryslan Culturele Hoofdstad 2018 een succes heeft gemaakt en waarom evenementen belangrijk zijn voor het trekken van bezoekers, tijdens de Masterclass Citymarketing.

Martijn Bulthuis

Directeur Leiden Marketing

Leiden is de stad waar Rembrandt het licht zag. Veel in Leiden staat dan ook in het teken van de beroemde Nederlandse schilder. Voor veel mensen van buiten Leiden een reden om de sleutelstad te bezoeken. Maar de stad is meer dan alleen Rembrandt. Wat is er nog meer te ontdekken? En hoe verhouden bezoekers en bewoners zich tot elkaar? Martijn Bulthuis is directeur Leiden Marketing en zal daar alles over vertellen tijdens de Masterclass Citymarketing.

Citymarketing is geen sprint, maar een marathon. Maar ook aan een marathon moet je een keer beginnen! Bekijk hier hoe wij daarbij kunnen helpen.