Masterclass Citymarketing

8 en 9 september 2022 – Boutique Hotels van Leyden

Hoe zet je een gebied, gemeente of regio echt goed op de kaart? Over die vragen gaat de Masterclass Citymarketing.

Castro Communicatie nodigt u van harte uit om samen aan de slag te gaan!

De volgende sprekers zullen hun praktijkervaring met u delen:

Kijk hieronder voor meer info of meld u hier aan.

  • De Masterclass Citymarketing wordt georganiseerd door Castro Communicatie
  • De kosten voor het volledig verzorgde tweedaagse programma, inclusief overnachting bij Boutique Hotels van Leyden, bedragen 975 euro (exclusief BTW)
  • Bekijk hier het programma voor de masterclass
  • Het adres van het hotel is Oude Singel 212, 2312 RJ Leiden
  • U kunt zich hier aanmelden

Sprekers

Danny de Vries

Voormalig Directeur Twentse Ambassades; burgemeester Oudewater

Hoe pakte Twente de citymarketing op na de vuurwerkramp in Enschede in 2000? drs. Danny de Vries, voormalig directeur van de Twentse Ambassades, vertelt er alles over tijdens de Masterclass Citymarketing! Inmiddels is Danny burgemeester van Oudewater en promoot zijn stad als “De magie van Oudewater”.

Annemieke van Wegen-Delhaas

City branding Rotterdam

De Masterclass Citymarketing zal worden afgesloten door Annemieke van Wegen-Delhaas. Zij is senior strateeg Citybranding in Rotterdam en kan alles vertellen over de strategie van de tweede stad van Nederland op het terrein van citybranding. Speciale aandacht zal er zijn voor het kandideren van Rotterdam en het binnen halen van het Eurovisie Songfestival in 2020. Over het omgaan met de teleurstelling dat het Songfestival een jaar werd uitgesteld. Over het organiseren in 2021 onder coronamaatregelen. Over het belang van citydressing. Over de campagne ‘Open Up to Rotterdam’. Over het belang van grote evenementen en over de keuzes daarin. Kortom een ware uitsmijter van deze Masterclass Citymarketing!

Peter Kentie

Directeur Eindhoven365

Peter Kentie is directeur van citymarketing organisatie Eindhoven365. Als geen ander weet hij hoe en waardoor het gelukt is om Eindhoven nationaal en internationaal op de kaart te zetten. Met een uitgekiende en innovatieve merk- en marketingstrategie die door het vakgebied hoog gewaardeerd wordt. Eindhoven365 stimuleert technologie, design en kennis als pijlers van Eindhoven. Het advies van Peter: wie kiest wordt gekozen. Peter Kentie zal de geheimen achter het succes van Eindhoven onthullen tijdens de Masterclass Citymarketing.

Gert-Jan Hospers

Hoogleraar geografie en expert citymarketing

Prof. dr. Gert-Jan Hospers is bijzonder hoogleraar aan de Radboud Universiteit in Nijmegen en economisch geograaf aan de Universiteit Twente. Gert-Jan is een expert op het gebied van stedelijke en regionale ontwikkeling. Hij schreef verschillende boeken, waaronder ‘Er gaat niets boven citymarketing’, ‘Visies op de stad’ en ‘Slimme streken: de kracht van het platteland’. Hij zal zich tijdens de Masterclass met name richten op de belangrijkste doelgroep van citymarketing: de bewoners.

Martijn Bulthuis

Directeur Leiden Marketing

Leiden is de stad waar Rembrandt het licht zag. Veel in Leiden staat dan ook in het teken van de beroemdste Nederlandse schilder aller tijden. Voor veel mensen van buiten Leiden een reden om de sleutelstad te bezoeken. Maar de stad is meer dan alleen Rembrandt. Wat is er nog meer te ontdekken? Zo is Leiden dit jaar City of Science. Het doel is om wetenschap en Science te verbinden. Een week na de Masterclass vindt Europa’s grootste tweejaarlijkse multidisciplinaire wetenschapscongres, het EuroScience Open Forum (ESOF) in Leiden plaats. Hoe verhouden bewoners en bezoekers zich tot elkaar? Martijn Bulthuis is directeur Leiden Marketing en zal daar alles over vertellen tijdens de Masterclass Citymarketing.

Citymarketing is geen sprint, maar een marathon. Maar ook aan een marathon moet je een keer beginnen! Bekijk hier hoe wij daarbij kunnen helpen.