Gebiedsmarketing

Elke gemeente, regio of gebied heeft een uniek eigen verhaal. Dit verhaal is de basis om bezoekers, ondernemers en bewoners aan te trekken. Maar hoe pak je dit aan? Hoe zorg je ervoor dat je het juiste verhaal vertelt om jouw gemeente, regio of gebied goed op de kaart te zetten?

Op 27 en 28 mei 2021 organiseert Castro Communicatie samen met Schinkelshoek & Verhoog de Masterclass Citymarketing. Kijk hier voor meer informatie!

Waar we je concreet mee kunnen helpen op het gebied van gebiedsmarketing:

  • Advies over het op de kaart zetten van je gemeente, regio of gebied
  • Hulp en ondersteuning bij het uitvoeren van de gebiedsmarketing strategie van een gemeente, regio of gebied.

 

Download hier gratis ons whitepaper over effectieve citymarketing met stappenplan!

Frits Huffnagel over citymarketing

 

‘Het allerbelangrijkste bij citymarketing zijn de bewoners van een gemeente. Het start namelijk altijd bij stadstrots. Daarnaast heb je als doelgroepen ondernemers, bedrijven, en bezoekers. Je gaat nadenken over: wat heb ik te bieden, waarmee wil ik op de kaart komen te staan, wat wil ik in de etalage zetten en wellicht ook: wat wil ik nog toevoegen? Elke gemeente is op de kaart te zetten.

Gemeenten moeten bij Castro zijn voor hun citymarketing omdat we als bureau weliswaar pas kort bestaan, maar mijn ervaring op het terrein van citymarketing en citybranding al lang is. Denk aan I amsterdam, denk aan Den Haag, de internationale stad van Vrede en Recht. Die ervaring kan ik inbrengen bij klanten, en dat geldt zeker ook voor gemeenten en regio’s die veel kleiner zijn.’