Cases

Flink

Flink bezorgt snel boodschappen die online besteld kunnen worden via de app of website. De ‘flitsbezorger’ heeft Castro Communicatie eind 2021 ingeschakeld. Op dat moment speelden er veel discussies met diverse gemeenten over waar de bezorgers zich wel of niet mochten vestigen. Verschillende gemeenten gingen zeer verschillend met het fenomeen flitsbezorging om. De ene gemeente zag het als retail, anderen juist niet. Het gevolg: veel onduidelijkheid over waar je nu wel of niet een locatie kunt openen. Castro ondersteunt Flink inmiddels al drie jaar met contacten met overheden en de media. Voor Nederland en regelmatig ook voor het hoofdkantoor.

Door veel contacten te leggen en gesprekken te voeren met wethouders en ambtenaren van alle meer dan 40 gemeenten waar Flink actief is en een proactief mediabeleid te voeren is het beeld over flitsbezorging enorm verbeterd. Het leidde bijvoorbeeld in 2023 tot uitgebreide interviews in de Volkskrant en de Telegraaf met Flink-directeur Kiesler over hoe het bedrijf voor alle verbeteringen heeft gezorgd.

Flink zelf is zo hard gegroeid dat inmiddels al meer dan een miljoen Nederlanders bij het bedrijf hebben besteld.

“Flink is in korte tijd heel populair geworden. We hebben veel contact met de omgeving van onze hubs, de media en de overheid. Castro helpt ons daar uitstekend bij. Snel en pragmatisch.”

Robin Kiesler | General Manager Flink Nederland